Spring til indhold

If you don´t share…then nobody can care!

Videndeling er blevet en integreret del af skolekulturen på Vodskov Skole.
Viden er først viden, når den italesættes og anvendes. Men alt for ofte forbliver den tavs i skoleverdenen, fordi den er orienteret mod praksis og sidder på rygraden af den enkelte lærer. Dette forhold besluttede Vodskov Skole for et par år siden at tage fat på at ændre. Den tilfældige, ustrukturerede erfaringsudveksling skulle systematiseres i en skolekultur, hvor der var både rammer, tid og forventninger til videndeling

Sammen med min skoleleder, Kim Malthe Skinbjerg, var jeg med til at holde oplægget “Fra individuel viden til organisatorisk læring”   ved Skoleafdelingens halvårlige skoleledelsesmøde.

Med udgangspunkt i vores Inspirationsmesse, gav vi hver vores vinkel på videndelingskulturen på Vodskov Skole. Jeg var mere konkret med bud på former for videndeling – både face-to-face – men også de mange muligheder for at videndele digitalt, hvor jeg bl.a. kom ind på vores egen medieguide og kompetencecenterets blog.

Afslutningsvis fortalte vi om det nye tiltag i skoleåret 2012/2013, hvor alle fagteams har fået it på dagsordenen (slide 15 – 16). På den måde tager vi – med udgangspunkt i fagene – fat i brugen af:

Se artiklen fra publikationen “Sådan gør vi…”, Aalborg Skole- og kulturforvaltning – på side 4 er det en fin beskrivelse af oplægget.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.